Hoe een kleine fout grote gevolgen kan hebben (en hoe wij dat willen voorkomen)

Laptop small

Je hebt net een nieuw kantoor. Dozen uitgepakt. Grote ramen. Goede koffie. Alles voelt hier goed. En dan slaat het noodlot toe. Er wordt ingebroken.

Lucas Arnoldussen 15-07-2025

Dit is precies wat er bij onze oprichter Koen gebeurde. Een paar dagen na de verhuizing werd er ingebroken in zijn nieuwe kantoor. In één klap alle laptops weg. ‘Maar hij was toch gewoon verzekerd?’ horen we je vragen. Natuurlijk was hij dat. Maar de verzekeraar deed niks. Het bedrijfsadres was niet op tijd aangepast. Claim afgewezen. Schade: tienduizenden euro’s.

Pijnlijk? Dat zeker. Maar het inspireerde ons wel om iets beters te bouwen: de slimme adrescheck.

Niet aangepast = niet verzekerd

Het gebeurt vaker dan je denkt. Elk jaar worden claims afgewezen door kleine foutjes, zoals een adres dat niet klopt.

Ongeveer 1 op de 7 ondernemers vergeet na een verhuizing zijn of haar adres aan te passen bij de verzekeraar. Op zo’n moment is schade op je daadwerkelijke adres mogelijk niet gedekt.

En precies dát willen wij voorkomen.

Daarom: de slimme adrescheck

Als ondernemer heb je het eigenlijk altijd druk. Zeker als je middenin een grote verhuizing zit. Om goed verzekerd te blijven, moet je je adreswijziging aan je verzekeraar doorgeven. Maar wij kunnen ons voorstellen dat dat er soms even bij inschiet. Daar is onze slimme adrescheck voor. 

Hoe het werkt:

  • Wij checken via openbare bronnen (zoals de KvK) of je bedrijf verhuisd is.

  • Jij krijgt van ons een email om dat te bevestigen.

  • Klopt het? Dan passen we je polis zo snel mogelijk aan.

Heel simpel, maar ook heel belangrijk.

Dit doet de slimme adrescheck voor jou

  • Meer rust aan je hoofd, dus meer tijd om te doen waar je goed in bent.

  • Minder risico op claim-afwijzing door een fout adres.

  • Je bent en blijft goed verzekerd.

Kun je zelf nog iets doen?

Zeker! Het is altijd verstandig om ons op de hoogte te houden over je onderneming. Dan weet je zeker dat je goed verzekerd bent. Dus:

  • Check je polis elk half jaar.

  • Geef grote veranderingen door (denk aan aanschaf van dure spullen, veranderde bedrijfsactiviteiten, meer personeel of een andere locatie).

  • Lees wat er wél en niet verzekerd is.

Twijfel je over één van deze dingen? Bel of mail ons even. We denken graag met je mee.

Terug naar blog overzicht